onsdag 18 maj 2011

Det är lätt att drunkna i en djungel av information som ständigt omger oss i vårt samhälle. Oavsett om ändamålet enbart är för nöjes skull eller för att hålla sig á jour jobbmässigt sätt. Jag tycker inte att jag gör annat om kvällarna än att sitta framför burken. Det blir liksom för mycket, overload i skallen på mig...Till slut tappar jag förmågan att föra vettiga resonemang för att hjärnan går på högvarv! Ibland kan jag komma på mig själv med att babbla nonsens oavsett var jag befinner mig, det låter liksom rätt i huvudet men kommer ut på tok fel. Vet inte om ni känner igen er? Tyvärr bidrar det inte direkt till att mitt självförtroende höjs. Jag kan gott förstå mina elever ibland när de känner prestationsångest över något och blir som förstenade, vet varken ut eller in. Varför är vi så stressade idag? Var livet bättre förr? Tyvärr var jag inte där, vore häftigt om man kunde gjort en tidsresa tillbaka i tiden. Jag får trösta mig med att istället blicka framåt, mot de fyra S:en som stundar: sommar, sol, semester och sovmornar :). Behöver antagligen en lång paus och samla ihop min tankspriddhet. Godnatt och sussa sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar