torsdag 16 juni 2011

Ready for take-off...soon!

Det börjar pirra lite light i magen nu när Thailand kommer allt närmare! Idag har jag skrivit packlista, skrivit ut alla biljetter och börjat så smått att organisera inför resan. Sen ska det städas och tvättas inför resan, det finns inget bättre än att komma hem efter en skön semester till ett nystädat hem :). Igår kväll hopades några mörka moln som sa att det kommer att regna hela vistelsen. Bah! säger jag. Tänker hålla fast vid mitt optimistiska motto: "Det löser sig alltid!" För att det har det alltid gjort på ett eller annat sätt i mitt liv. Sen känner jag inte att det finns någon anledning att deppa ihop över en, två...tre väderleksrapporter. De kan ha fel! Man kan ha en bra semester ändå! Och det tjänar ingenting till att sura. Sura miner gör inte livet roligare. Varför inte istället sträva efter att ha så kul som möjligt. Jag borde bli bättre på det. Vem vet när detta jordeliv tar slut!? Hm...djupt igen. Typiskt! Nu ska jag sätta på en kopp kaffe till, njuta av att det är första dagen på långa sköna semestern (ps att vara lärare är inte helt dumt ändå ;) jag menar...tid har jag ju!) och måla en till liten akvarellbild i köket som jag gjorde imorse. Bara för att det är så kul :D Kram på er!

1 kommentar:

  1. Wow!!

    Inte visste jag att du hade en blogg :)) (sorry om du har berättat det)

    Den är ju super fin... jag blev väldigt glad av att läsa den och den är så DU!!


    Jag får ta och kika in här lite oftare :)

    Massor av kramar från en grymt imponerad och stolt bästis

    SvaraRadera