söndag 4 september 2011

Tänk vad lite inspiration kan göra!

Äntligen har jag fått den! Underbara Lailas kokbok One more slice. Det saftades i munnen redan vid första pizzareceptet :) Jag kunde dock inte hålla mig när jag kom till sidorna om våfflor! Ut i köket och tillaga. Mannen i huset fick smaka, han mumsade på riktigt ordentligt...med andra ord så var de god(känd)a! Jag äter mina våfflor med lingonsylt och keso, de blir inte så söta då utan mer matiga. Dessutom gillar jag inte grädde så värst mycket. Vad gillar du på dina våfflor? Känner på mig att denna kokbok kommer bli en bok som ofta står öppen i mitt kök. Nästa steg är att försöka mig på att göra surdeg! Men det får jag ta till nästa helg så att den inte "dör" ifrån mig. Mellan onsdag till torsdag blir det nämligen bortaplan för min del eftersom jag ska på lägerskola med min goa klass. Håller bara tummar och tår för att det går, känner mig inte helt kry i kroppen så här fyra veckor in i arbetet. Jobbar man med barn så gör man, då får man stå ut med bacillchock varje skolstart! (fast jag tror i och för sig mer på smittohärden Stockholms tunnelbana! Många vuxna är urusla på att stanna hemma när de är sjuka, trist!) 
En trevlig söndag önskar jag er!

1 kommentar:

  1. Ja, visst är den toppen! Man vill liksom bara stanna hemma och laga mat. Hennes mangosemifreddo går inte av för hackor och fusksurdegen till pizzan är supergod och.......

    SvaraRadera