onsdag 31 augusti 2011

Höjder som lugnar

I helgen gjorde jag något som jag älskar. Jag släppte allt duktigt på hemmaplan och drog iväg till fjällen med min kära syster och syskonbarn. Det var magiskt. Bästa jag gjort på länge. Bilderna blir till härliga minnen som jag kan återkomma till när jag behöver "tanka ny energi". Det var på sätt och vis en galen tripp eftersom jag efter en hel tung arbetsvecka valde att ägna min fredagkväll åt att köra upp till Dalarna...för att dagen därpå gå upp tidigt i ottan och åka iväg till fjällen! För att vandra en heldag och springa nerför fjället med blixtrar, hällregn och två skakiga tjejer som svans (mina kära syskonbarn, 10 och 8 år) Men tacon som vi tillagade på kvällen i vandrarhemmets kök var värt allt :) Och utsikten uppe på fjället...och den höga luften...och och och...jo, sannerligen, en riktigt bra helg! Som om det inte räckte ägnade vi söndagen åt att ta en tur in i Norge (när vi ändå var så nära!) och stöta ihop med två olika renhjordar...klockan 22.00 landade jag hemma, trött men otroligt nöjd och harmonisk. Jag ÄLSKAR naturen! Länge leve moder jord. 


Fjällbjörkar är otroligt vackra!

På detta fjäll var jag för ca 26 år sedan...2,5 år gammal :)


Norska fjäll...fantastiskt likt Nya Zeeland!

"Norska renar"

"Svenska renar"

Vi var bara tvugna att tvärstanna för att fota.




Vi följde de norska renarna
 nyfiket mitt upp på fjället! Tur att de höll sig
på "sin" sida :)

3 kommentarer:

  1. Vilka underbara foton! Jag förstår att du hade en härlig helg i så vacker miljö.

    SvaraRadera
  2. Ja visst var det galet?! Och alldeles alldeles underbart! Tack för att du släppte verkligheten en liten stund och följde med på mina tokigheter!! Puss ♥

    SvaraRadera
  3. Åh så vackert... Låter som en fantastisk helg vännen! Kram

    SvaraRadera