måndag 7 mars 2011

Bara för att det är så himla kul :)

Jag bara måste blogga lite till idag, eftersom jag kan och har tid menar jag ;). Idag fördriver jag nämligen min tid i soffan då en förkylning fångat mig i sitt grepp! Aldrig kul, speciellt inte med tanke på att jag redan varit hemma hela förra veckan (läs sportlov :D) och skulle ha gått tillbaka till jobbet idag. Hm...men det ville sig inte imorse när jag, krasslig framför en kopp te, sa till min ännu krassligare sambo: - Nej, detta går inte! Jag kommer inte orka jobba idag! Så beslutet blev att stanna hemma. Det är  inte mer än rätt att stanna kvar hemma och kurera sig istället för att bege sig ut som en smittohär i kollektivtrafiken och bland elever och kollegor men jag får ändå motvilligt erkänna att det tar emot! Dels för att jag har ett sådant jobb som jag har och vet att mina kollegor får ta på sig mitt jobb och dels för att det svider att få en karensdag. Löjligt egentligen! Vad är väl pengar värt om inte hälsan är i behåll!?! Är i valet och kvalet om jag ska haka på min kära sambo som starkt funderar på att uppsöka en vårdcentral för att stävja bacilluskerna.
Blir på gott humör av härliga minnen...denna bild är tagen förra sommaren i sköna gröna Dalarna!
Hoppas ni är mer friska än jag idag, lev väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar