tisdag 8 mars 2011

hm...inte allt är vackert från början

Måste få passa på att dela med mig av ett renoveringsprojekt som mer eller mindre tagit slut tack och lov. Nu är det "bara" finslipet som är kvar! Det var i våras när jag och min sambo flyttade in i vårt nuvarande krypin som vi bestämde oss för att renovera i en månads tid. Vaddå tidsoptimister, vi jobbade för sjutton heltid samtidigt! Jag kan säga att det tog några fler månader att bli klara!!!
De första kakelplattorna faller, några ton damm senare dras en matta ut... 

Om du någon gång funderar på att göra detsamma så vill jag verkligen understryka att planeringen före är A och O. Vi trodde att vi hade koll på stegen men börjar man skrapa på ett ställe man först inte har tänkt...tja, då kan det bli ett dominospel utav dess like...
Som sagt, vi trodde vi hade koll...gjorde t.o.m. en wbs...(läs "work breakdown structure" för att dela in arbetet i mindre delar) men hujedamej vilket monster som skapades!
Lyckan var dock total när vi äntligen hade vatten igen! Bänkskivan var en pärs bara den och en glad Kattis får äntligen laga mat i vårt nya kök...den ni! Men vattnet var ändå det bästa av allt! Hu, har varit med om vattenbrist förr...men då på en helt annan latitud och longitud...mer om det en annan gång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar