fredag 18 mars 2011

Kostar det så smakar det

Det kostar energi, engagemang och beslutsamhet att få nya erfarenheter...men en ansträngning smakar oftast bra efteråt! Natten till idag tillbringades tillsammans med mina härliga elever, kvällen hade planerats in i minsta detalj! Vi har nämligen hållit på att planera och diskutera i flera veckor i klassen. Och logistiken kring middagen och städningen efteråt var inte att leka med vill jag lova, när 24 viljor skulle komma överens! Men ansträngningar lönar sig, även denna gång! Nu sitter jag åter hemma i min soffa, trött men nöjd och euforisk över de 23 leendena jag möttes av imorse på jobbet! Fantastiskt vad glädje kan smitta av sig. Det är gött att leva ibland...Trevlig helg!
Underbart med goa minnen! Övernattningen med mina elever kommer jag bära med mig som ett sådant minne, här är ett annat från vackra Nya Zeeland (Milford Sound) som påminner om fjorderna i Norge. Hurtigrutten, släng dig i väggen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar