fredag 5 augusti 2011

Vänta jag ska bara ta det lugnt!

Fantastiskt vad ledig tid kan leda till. Jag har nog inte varit så här lugn och harmonisk på länge. Så lugn att jag har tid att vänta på att humlan ska välja just blomman framför mig att sätta sig på. Så lugn att jag ids vänta på att spindeln ska krypa fram mellan trädäcket en gång till. Så lugn att jag har tid att uppfatta ljusets fall på golvplankan. Om några dagar är det förbi. Då börjar jobbet igen. Övergången känns lite läskig. Efter åtta veckors ledighet har jag nästan glömt bort mitt jobb! Men varje årstid har sin charm. Som alltid börjar jag så här i slutet av sommaren att längta efter hösten. Den härligt friska luften, plocka svamp i skogen, naturen som målas om i nya sprakfulla färger, att få tända ljus inomhus och dricka te på kvällarna insvept i en filt :)

Visst finns det skäl att längta.

4 kommentarer:

  1. Vilka fina foton du tar, alltid lika roligt att se de nya! Håller med om att det känns lite läskigt att börja jobba igen, men det brukar kännas bra när man väl är där. Vi får njuta av de sista dagarnas ledighet! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Lena:) så trevligt med lite feedback! Håller med om att man snabbt brukar komma in i jobbet igen. Hoppas det blir bra där nere;) stor kram

    SvaraRadera
  3. Så fine bilder :) 8 uker ferie høres fantastisk ut! Jeg har det på akkurat samme måten som deg, jeg kjenner jeg begynner å glede meg litt til høsten nå. Men, jeg prøver å nyte de siste ukene med deilig sommer :)
    Ønsker deg en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  4. Tack för fin kommentar (my new england dream) :) Önskar dig med en fin fortsatt sommar, än är hösten inte här och visst är det härligt att längta ;)
    Ps. Gillar din blogg med!
    /Kattis

    SvaraRadera