fredag 22 juli 2011

Det var en gång för länge sen...

Ja, för visst blir man lite sugen på att skriva en berättelse utefter ett gammalt nött kort!? Vad har hänt, vem äger kortet...när togs det? Jag blir i alla fall! Men så är just detta kort inte gammalt och nött och den tidstypiska platt-TV:n ger sig tillkänna i bilden. Men ändå, det är häftigt att man kan ändra och leka med bilder hur som helst idag med hjälp av diverse smarta program. Jag har bara ett enkelt redigeringsprogram som heter Photoscape och är gratis. Visserligen har jag i dagarna även laddat ner en testversion i 30 dagar av Photoshop CS5 men det är lika snurrigt för en amatör som jag som att reda ut ett tilltrasslat garnnystan! Ps. tips...är man lärare (eller student) så kan man få köpa detta fantastiska program för en bra mycket billigare peng! Och på http://www.moderskeppet.se/
får man lära sig rubb och stubb från grunden. Toppen för mig! Ska bara ta mig tiden, det tar några timmar...

Sen bara måste jag få önska mig en riktig systemkamera också ;) Bilderna blir så bra mycket finare...Det kommer en födelsedag framöver så man kan hoppas, hålla tummar och tår samt flika in önskemålet i några olika passande sammanhang till sin kärlek ;)
Trevlig dag önskar jag er!

3 kommentarer:

  1. Hej fina du!
    Jag hörde att du var sjuk av F och kanske inte orkar komma imorgon... väldigt tråkigt tycker jag, men jag hoppas att du kryar på dig snart!I så fall får vi se till att ses någon annan dag tycker jag!
    Många kramar och krya på dig

    SvaraRadera
  2. Tack goding;) känner mig faktiskt bättre!

    SvaraRadera
  3. Åh då hoppas jag att du orkar komma imorgon! Sov gott så ses vi kanske imorgon. :) kramar

    SvaraRadera