onsdag 27 juli 2011

Livet är så skört

Det är lätt att snurra runt i vardagens många åtaganden utan vidare eftertanke men ibland sker saker som får en att stanna upp. Tyvärr är det alltför ofta tragedier, olyckor, katastrofer eller andra trista händelser. Min egna personliga lilla självförvållade olycka häromdagen är en droppe i jämförelse med terrorattentatet i Norge och svältkatastrofen på Afrikas horn...det är just dessa två som det skrivs om i media just nu men visst finns det fler. Fast ärligt talat så klarar i alla fall inte jag att ta in mer just nu. Jag hyser dock medkänsla till våra grannar i väst och till drabbade nere i flyktinglägret Dadaab i Kenya. Livet är för kort för att gå runt och gnälla på småsaker i vardagen. Livet är här och nu och jag väljer vad jag gör med det. Det ska levas och det ska levas fullt ut! Att stanna upp ibland, att reflektera över vad det är man gör/inte gör och att uttrycka känslor till de man älskar tror jag är sunda bitar att ta med sig i vardagens små grå för att inte tappa bort sig själv.
...det och övertygelsen om att kärlek övervinner allt :)

2 kommentarer:

  1. Väldigt sant och bra skrivet! Usch vad dessa saker/katastrofer gör ont i mitt hjärta... Många kramar

    SvaraRadera
  2. Ja, visst gör de. Varma kramar :)

    SvaraRadera