torsdag 7 juli 2011

Plastväxterna förtjänar en chans

Har tidigare inte riktigt förstått charmen med plastväxter. Det känns liksom bara fel och fusk att äga dem. Dessutom kan jag inte riktigt ta på mig äran när bekanta påstår att man har gröna fingrar över en "växt" som faktiskt inte lever...får den kallas växt!? Prydnadsgrönt kanske det kan heta för att inte uppröra alla underbara levande och växande växter :)

Nåväl, idag flyttade ett sådant grönt ting in hos mig...på det mest perfekta stället i hemmet, nämligen självaste våtutrymmet, badrummet! Där på badrumsskåpets övre kant stoltserar den nu i en riktig kruka. Det bästa är; den tappar inga blad, behöver ingen sol, "överlever" våra otaliga duschningar varje vecka då fukten lägger sig som tät dimma i badrummet och bibehåller samma size år ut och år in :)

Inget ont om alla härliga växter men här vann plasten matchen utan tvekan! Så, alla plastväxter genom tiderna, ni förtjänar att få stå i rampljuset eller tja, i lampljuset på bajamajan. Min numera ägda plastväxt är varmt välkommen! Du höjde mysfaktorn några grader! Me like!

1 kommentar:

  1. Vad fin "växten" är, jättesöt i den krukan. Nu fick jag lite inspiration hur jag kan mjuka upp o göra badrummet i Berlin lite mysigare. :)

    SvaraRadera