tisdag 26 juli 2011

One step and you're out!

Jag brukar alltid tänka att jag har "tur i oturen" när något händer mig. Det brukar nämligen alltid lösa sig och leda till något bra. I söndags "lekte" jag av någon anledning cirkusartist i skogen och balanserade på en stock som låg och rullade på en stor sten. Det var dumt. Jag föll av. Ont. Det svullnade upp som en tennisboll på foten. Blått. Smått panik. Ambulans. Akutmottagning. Röntgen. Slutade dock med ett positivt besked. En riktigt kraftig stukning, inget brutet! Pust. Kryckor och hem till soffan. Jag tror att fler med mig mer än en gång har tänkt tanken "det händer inte mig!". Bingo! Det gör det. Att tänka efter före är en bra idé. Ibland kan det vara bra att stanna upp och känna tacksamhet. Tacksamhet över att få leva, vara frisk, ha tak över huvudet, vara mätt, känna sig älskad och behövd. Jag vill inte gå runt och vara rädd för att leva. Men nästa gång jag blir sugen på att balansera på en stock, lär jag tänka en gång till..."är detta verkligen en bra idé?" Lev, må bra och ta vara på varandra!

2 kommentarer:

  1. Stackare! Vilken otur.... Många kramar och hoppas du mår bättre i foten snart! Kram

    SvaraRadera
  2. Tackar vännen, det värmer gott :)

    SvaraRadera