torsdag 7 april 2011

En strimma solsken

Stockholm visade upp sig från sin finaste sida igår och det var en ren fröjd att ta en promenad till Slussen efter jobbet. Människor har tagit sig ur sina vinterskal och in i vårskruden, således även jag i min nya tunna & sköna vårjacka! I helgen blir det till att gömma undan alla vinterkläder och forsla in vårgarderoben på riktigt! Det innebär många härliga plagg med färg :) Varför ska vintergarderoben vara så grå och trist? En annan sak som slog mig på hemvägen igår som jag bara måste få skriva några rader om är alla dessa smartphones överallt! Sida vid sida går två tjejer och pratar i varsin smartphone, på tunnelbanan står intrasslade människor med dessa nya attiraljer...jag tog upp min egen (!) och antecknade vad jag såg...hihi...är inte bättre själv. För i ärlighetens namn är det en väldigt rolig leksak! Snacka om att den underlättar i vardagen, nu kan jag inte förstå att jag väntade så länge med att skaffa en! Wow att vara uppkopplad var och när jag vill. Och en stjärna i kanten till Spotify, det är ju grymt! Se upp i blåsten ;) trevlig torsdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar