lördag 16 april 2011

"Jag vill ha ett hus vid havet...

...där jag kan höra alla måsarna och göra som jag vill". En fin låt av Marie Fredriksson som jag minns att jag lyssnade mycket på när jag var yngre. Igår kväll åkte jag med min kära kollega ut till hennes underbara lilla stuga precis intill havet på Väddö. Det är något visst med havet och horisonten, det skänker mig ett sådant lugn...troligtvis har det med min uppväxt att göra eftersom jag ofta cyklade ut till havet som liten nere i Skåne. En liten pärla på kartan är definitivt Grisslehamn, en charmig liten fiskeby vid Östersjökusten en bit norr om Norrtälje. Vi tog en tripp dit idag, jag och min kollega! Huset på bilden är Albert Engströms* ateljé som vi också hann med att besöka. Det är inte utan att man blir lite lätt avundsjuk på detta lilla hus :). Vilken dröm att en dag få ha en alldeles egen ateljé intill havet att vara kreativ i!

* en känd svensk tecknare som levde mellan åren 1869-1940.

2 kommentarer:

  1. Underbart! Det är väl bara att "Go for it!" :D Fast kanske måste det synkas med allt det andra man också önskar med livet..... ;) kram

    SvaraRadera
  2. Sv: Tack sis! Ja, den är vääldigt skön :) Jag också vill med bo vid havet. Underbart! Älskar dofterna och vinden mot anisktet! Kram

    SvaraRadera