fredag 22 april 2011

Glädjens vind blåser!

"...och nu så vill jag sjunga att livet är underbart" :D Balans, balans och åter balans är vad jag behöver för att må prima! Just nu kan det inte vara bättre. När man väl ger sig den på att ta tag i sin träning så känns det som att en vind av positivitet sveper över en...Hela livet verkar vara uppbyggt på en enkel regel: balans! Kalla det Yin och Yang, vårt svenska utnötta begrepp lagom, eller något annat liknande. Men det verkar inte vara krångligare än just det, balans! Det blir på sätt och vis till en paradox, för att orka jobba behöver jag vila och för att orka vara spontan och aktiv på semester/fritiden behöver jag rutin och passivitet under arbetsveckor/vardagarna då jag bara kan lunka på och slippa tänka. Livet är en perfekt symbios och jag blir häpen varje gång jag upptäcker det. För tredje gången denna veckan har jag tagit mig i kragen och varit ute i skogen och sprungit. Jisses vilken energi och positivitet det ger mig :) Nu har jag även tagit tag i semesterplanerna och bokat diverse roliga aktiviteter/resor att se fram emot resten av våren. Livet rockar när jag låter det!

1 kommentar:

  1. Härligt! verkar som om du kommit över kränet och ner på min sida livet. Visst är det härligt när träningen ger en energi och ovanpå det spännande semester att se fram emot. Unnar dig alltihop!!! Själv har jag verkligen gått och blivit cykelnörd så 100 mil borde jag lätt komma upp till lagom till juni. =D kram. ♥

    SvaraRadera